torsdag 18 augusti 2011

SMAJ v.33

Tro't eller ej men idag har jag gjort en SMAJ (Skrotbokens mini art journal för er som inte hört förkortningen tidigare)!! Tog mig an veckans ord: rensa. Det var just vad jag gjorde i garderoben när jag hittade en liten metalltag som gav mig idén till mitt kort. Men vi kan börja med att jag på förmiddagen gjorde en tavla av aluminiumtejp efter inspiration från Tesa .
Så här blev tavlan:


Inte så illa för att vara första försöket om jag får säga det själv... ;-) När jag nu gjort klart tavlan fick jag ju såklart blodad tand och det var då jag gjorde mitt SMAJ-bidrag. (Lång historia för att komma hit... ;-) )

Var lite skeptisk till att dymo-texten skulle synas, men det gör den ju faktiskt!! Himla trixigt att peta runt kanterna utan att tejpen går sönder måste jag säga, men det kanske man blir bättre på om man gör flera...
Och för att det inte skulle bli orättvist blev jag ju tvungen att göra en tavla till Stellas rum också, men den har jag inte fotat än, så den får ni inte se idag!

1 kommentar:

  1. Coolt! Jag har också varit sugen på att testa det där, och jag blir ju inte mindre sugen nu... Måste införskaffa såndäringa tejp först.
    Kramar, Linda

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad! :-)