onsdag 19 oktober 2011

Scrapträff

Hej på er! Dåligt med uppdaterande ett tag nu... Har varit så trött efter jobbet och inte alls orkat pyssla. Men i helgen som var hade vi LinköpingScrap. Superkul och inspirerande som vanligt!! Jag hann inte riktigt lika mycket som vanligt men några LOs blev det, och väl hemma har jag scrappat lite till... :-)

I've got some layouts to show you from the crop last weekend. I had the best time, as usual... :-D And it kickstarted my inspiration!!


designat hade en lifttävling och så här blev mitt bidrag till den. Kackigt foto bara... Färgerna är lite klarare i verkligheten. Ganska mycket gloss och crackle, men det framgår lite dåligt! Favvobilderna på sonen just nu tror jag! :-D

This LO I did for a lift-challenge. The picture doesn't really show the colors right, they are brighter than it looks here. I've used glossy, crackle and some other paint... :-) And the photo is one of my faves right now...


Här skulle man använda 10 saker (fri tolkning), varken mer eller mindre...
1.mönstrat papper som cardstock
2.foto
3.vit gesso
4.svart gesso
5."splaschar"
6. titel
7. glimmer glam
8-10. 3st hemgjorda blommor av canvas

In this challenge you were supposed to use 10 things.
1. Patterned paper as cardstock
2. photo
3. white gesso
4. black gesso
5. starbursts aka "splasches" ;-)
6. titel
7. glimmer glam
8-10. 3 homemade canvas-flowers


Den sista för dagen är min favvo!! Till den skulle man använda sig av goodiebagens innehåll och skapa en LO. Ur goodiebagen är de två papprena bakom fotot, forever-tagen och bradsen. Har såklart splaschat lite och lekt med lite gesso... :-)

Nu ska jag gå och lägga mig snart! Är helt slut, som vanligt... Hade superont i huvudet när jag kom hem, men det har lättat lite som tur är! Lite stressigt, mitt nya jobb...

The last one for today is my favorite! In this challenge you had to use the material in the goodiebag we got. I used the two papers behind the photo, the "forever-tag" and the brads from the goodiebag. Of course I had to add some gesso, starbursts and roses... :-D And the woodpaper I think is sooo cool!

Soon it's time to hit the bed. I had a terrible headache when I got home tonight, but it's better now. I think I got to much to do on my new job...

3 kommentarer:

  1. Wow, you got a lot done!! Such wonderful LO's!! ~ Blessings

    http://gracescraps.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. OOO LOVE that stars layout! I have something like ti but I didn't color the stars- I just used them in their original brown color- the painting on those is GORGEOUS! I agree- the last page is really beautiful- love the brick stamping behind the photo and how you designed the page. I'm gonna have to get me some of those paint daubers- LOVE how you are using them!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad! :-)