lördag 10 december 2011

Punky scraps challenge 36

Nu i december är det bara en utmaning på Punky scraps, men vilken utmaning sen... Det är alla tre ihopslagna till en! Skiss, bild och get picky! Missa den inte, och missa framför allt inte att gå dit och kolla teamets tolkningar, såååå mycket snyggt!!
Min tolkning är jag väldigt nöjd med, mycket för att det var det första LO jag gjorde efter min ganska efterhängsna scrapblock nu i höst. Känslan när man kommer igång och får till något som man gillar är ju himla trevlig!! Jag ignorerade jultemat i bilden och använde mig av färgerna och den supersnygga skissen.

This month there's only one challenge on Punky scraps, but it's a really cool one!! :-) Sketch, picture and "get picky" in the same challenge. Don't miss that! And DO NOT miss check out the takes from the team... Awesome layouts!! I'm so proud to be part of this team!!
My take is not Christmassy at all, I got inspired by the colors in the picture and the beautiful sketch.


Sprayat med mist och kladdat med gesso i kombination med olika masker. Jag gillar att gegga med spets och gesso i kombination! Träbokstäverna i titeln har legat länge i gömmorna, har massor såna kvar, men oftast helt fel bokstäver... Men när jag valde ett ord på engelska blev det enklare. ;-) De har fått ett lager glossy på sig.


As usual I used mist and gesso and different stencils. The wooden alphas I've had for a looong time, there's usually at least one missing, but this time it worked! Obviously easier in english then in swedish... :-D I covered them in Glossy accents.

1 kommentar:

  1. I love the details on this! You did an awesome job, this rocks!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad! :-)