måndag 23 januari 2012

Punky scraps challenge 39

I fredags var det ju dags för den tredje och sista utmaningen i januari på Punky scraps. Denna gång är det som vanligt "get picky" och det är ju sååå kul! Jag var ute i sista minuten och satte mig i torsdags kväll (vilket också är deadline), men jag fick flow och det blev en layout lyckligtvis... :-)

Här är listan på vad som skulle vara med:

Kerry: Since it is the month of fresh and shiny new starts I'll choose something shiny
Cheryl: in the same vein as kerry, since you might wish to turn over a new leaf in the new year, let's have something to do with books
Misty: stenciling or masking
Jolanda: Use some charms
Ashley: have some negative space
Celina: Use silver or gold
Marie: Use Stickles
Kat: bubble wrap

Och här är min tolkning:

Jag har maskat fina stjärnor med mina fina stains från Lindys stampgang, och så har jag stämplat pearlmaker med bubbelplast. Titeln klädde jag in i metalltejp från Biltema, så bokstäverna skulle bli fint silvriga! De tjusiga paljetterna kommer från svärmors pyssellager till dagbarnen, jag fick några stooora... Satte en hjärtbrad i mitten och monterade på cirklar utrivna ur en boksida. Lite stickles i ränder över bakgrunden blev pricken över i.
Just ja, hittade ju en kamera-charm som fick sällskapa med några gamla pärlor från mitt förråd!



Vi har haft en härlig helg! I fredags var en kär vän från förr här med sin familj! Vi har inte setts på tre år, så det var verkligen på tiden!! Ville passade på att få feber samma dag, så jag var lite orolig att det skulle bli inställt, men de bestämde sig för att komma iallafall... Väldigt trevligt!
På lördagen fick vi hem ett lass ved som vi bar in i vedskjulet, så nu kan vi elda för fullt igen! I övrigt slappade vi mest. Jag gick en rask promenad med Foo Fighters i lurarna, härligt!
Och igår var det söndag med simskolebesök... Sedan tillbringade jag kvällen på jourcentralen. Det var oförskämt lugnt, på gränsen till tråkigt... Men man ska väl inte klaga antar jag!? ;-)
Idag är det måndag och jag vabbar med min lilla feberman! Just nu är han dock ganska pigg, så jag hoppas han snart är frisk! <3

3 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt!! Älskar färgerna! Och så alla detaljer.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig snygg layout!!! Jag gillar den verkligen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad! :-)